אני אמן דיגיטלי שזכה להציג שלוש תערוכות יחיד באירופה. הציור באקריליק הוא המקור של הפרקטיקה האמנותית שלי, אבל העבודה הדיגיטלית מאפשרת לי לקצר תהליכים בין הרעיון לביטויו ולישומו. אופן העשייה של העבודות הוא שמאפשר לי את הערבוב המאורגן והוא גם זה שעושה אותן כה רלבנטיות לתקופתנו. התהליך מתחיל תמיד במניפולציה דיגיטלית: אני בונה כל אחת מהקומפוזיציות כמחווה לאמן מסוים. אני מסיים בשימוש בתוכנת פוטושופ כקולאז' המורכב מערב-רב של הקומםוזיציות שלי.
התאהבתי בעבודת הקולאז', ובשנתיים האחרונות יצרתי סדרה של 50 עבודות קולאז'. בסדרה זו התהליך הינו דו-שלבי וממושך: בשלב הראשון אני יוצר 15 עד 20 עבודות על נושא הקולאז'. בשלב השני אני בוחר את הטובות שביניהן, ומכין את הקולאז' מתוך תשומת לב קפדנית לשיקולי קומפוזיציה, שילוב צבעים, התאמת הגדלים והיחסים בין העבודות. סדרת העבודות האחרונה שעשיתי היא סדרת קולאז'ים מקוריים מעבודות מחווה לאמנים שאהבתי, שעשיתי ויצרתי במשך השנים. סדרה זו היא פסגת העבודות שלי וזכתה לשבחים מכל מי שראה אותה מחברי אוהבי האמנות.
התגובה השכיחה ששמעתי הייתה שסדרת הקולאז'ים שיצרתי הינה עולם קסום ומופלא של מרקמים ניגודיים המתחברים איכשהו למציאות חדשה, וגם שהמיוחד בסדרת קולאז'ים זו, הוא שככל שחברי הרבו להתבונן כך ראו יותר פרטים.
קולאז' הוא מדיה אמנותית המרכיבה ומחברת אלמנטים שונים ליצירת תמונה דו-ממדית. בדומה לציור רגיל, המבע האמנותי מבוטא באמצעות צבע, צורה וקומפוזיציה. פרשנות אמנותית מודרניסטית מעניקה לקולאז' אופי ביקורתי כלפי המציאות, כיוון שהוא מאלץ את הצופה להתמודד עם חלקים שונים שמונחים זה לצד זה, והם אשלייתיים ומציאותיים בו-זמנית. עם חלקים באותו זמן.
חוקר האמנות פיטר ברגר אומר, ש"הפרוצדורה הזמינה והבסיסית של הקולאז' נחשבת מתחילת המאה ה-20, לעקרון היסוד של האמנות האוונגרדיסטית".
אמנים מתנועות אמנותיות שהקולאז' התאים להם היו - הקוביסטים, אמני הדאדא והסוריאליסטים.
יום אחד קבלתי הודעה לגבי הרפשרות להציג תערוכה אונליין של 8 או 16 עבודות בגלריה של 44DEGREES .
ההודעה אמרה שפתחנו את הגלריה הווירטואלית החדשה של מגזין האמנות העכשווית המקוון 44 DEGREES, אשר נוסד בשנת 2013 וחשוף לאלפי עוקבים ברחבי העולם. כל חדר בגלריה הווירטואלית יציג אמן שונה כתערוכה קבוצתית,
ניסיתי להיכנס ללינק עם הפרטים. אופס... תקלה מס' 404. לא התייאשתי וכתבתי לבעלת הגלריה תמי מייק לאופר, הודעתי על התקלה, ובקשתי פרטים.
קבלתי תשובה שלצערם הייתה תקלה, עם לינק נוסף לפרטים שבקשתי ולינק נוסף לתערוכתה הוירטואלית של תמי מייק לאופר, בגלריה הווירטואלית של 44 DEGREES. הלינק לפרטים שבקשתי עבד וראיתי שמחיר הצגת 8 עבודות הינו 380 ש"ח - מחיר סביר.
הלינק נוסף לתערוכתה של תמי מייק לאופר, בגלריה הווירטואלית לא עבד, אופס... תקלה מס' 404. התייאשתי מלראות את הגלריה עצמה. והחלטתי כפי שניחשתם לשלוח 8 עבודות קולאז'ים לתצוגה.
בין 8 העבודות ששלחתי, אספר על 3 מתוכן -
אחת העבודות שבחרתי , היא קולאז' מקורי שיצרתי מעבודות על האמן חוזה גוודלופה פוסדה, אמן מקסיקאי שאני אוהב.
העבודה שבחרתי כשנייה, היא קולאז' מחווה לאמנית תמרה דה למפיקה, אמנית פולניה שאני אוהב. סגנונה הינו ייחודי, כשהוא מושפע מהקוביזם ומסגנונו של מוריס דני.
העבודה השלישית היא קולאז' שיצרתי מעבודות מחווה שעשיתי לאמן ג'ף קונץ, על עבודותיו על אשתו צ'יצולינה.
בנוסף צרפתי את כל הפרטים שבקשה:
שם האמן
הצהרת אמן במסמך נפרד, ופרטים על העבודות בטבלה
כפי שחשדתי קבלתי תשובה מגב' תמי מייק לאופר שלא התייחסה כלל לעבודות, אלא לטפל, ואני מצטט, בלווי הערות:
"ראינו את ההגשה שלך. לצערי היא אינה עולה ברמת ההגשה המתאימה לתערוכת יחיד. "
ת: איזה תערוכת יחיד? 8 עבודות?
1-"יצירות שנשלחות הן למגזין והן לגלריה חייבות להיות ללא טקסט עליהן."
ת: בורות בתולדות האמנות, חבל להתייחס.
2-"הצהרת האמן אינה מקצועית. יש לינק שמסביר כיצד כותבים הצהרת אמן."
ת: הצהרת האמן הינה של האמן, ולא מסמך תבניתי.
4- "כל תמונה צריכה להיות עם שם, גודל הדפס, טכניקה, שנה."
ת: גב' תמי מייק לאופר לא קראה את החומר ששלחתי!
3- "שולחים לפחות 10 עבודות כדי שנוכל לבחור מהן. ולא רק דוגמאות."
ת: 8 העבודות ששלחתי אינם דוגמאות. הן הינם בחירת האמן. כשיש אוצר שמשלמים לו, הוא יחליט על 8 מתוך 50 הקולאז'ים שיצרתי. לא גב' תמי מייק לאופר שאינה אוצרת מקצועית, תבחר את עבודותי!
אסיים במשפט - "לא פשוט להבחין בין עיקר וטפל באמנות" וסיפור זה הינו דוגמה מצוינת לכך.
ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס טלפון: 050-9258355 ------------herzli99@gmail.com-----------------------------------